Sivut

perjantai 4. marraskuuta 2011

Tupakointi (erityisesti nuorien!)

TUPAKOINTI: Teille on varmaan jo käynyt selväksi, että olen hyvin päihteiden vastainen ihminen.Juuri siitä syystä minua ällöttääkin tupakoivat ja nuuskaavat ihmiset. Heitä näkee usein torilla, eikä tupakan savultakaan voi välttyä, mikäli ei lähde niin kauas, että se ei haise nenään. Kysymys: Miksi lähtisit vain sen takia, jos linja-auto, jota mahdollisesti odotat, tulee kymmenen minuutin sisällä? Niinpä, en minäkään lähtisi, ja siksi se savu ottaa nenään. Mieleni tekisi joskus sanoa tupakoiville (oli sitten nuoria, vanhoja tai nuoria aikuisia), että menisi hiukan kauemmas sen tupakan kanssa! Jokaisella meillä on oikeus savuttomaan ilmaan, jota hengittää! Minä ainakin haluaisin hengittää saastumatonta ilmaa, vielä kun olen nuori. En halua saastuttaa keuhkojani millään myrkyllä. Onko teille, jotka tupakoitte, tullut mieleen sen haitat ja vaarat? Tupakoinnilla, kuten muillakin päihteillä on omat haittansa ja vaaransa. Esimerkiksi tupakka huonontaa kuntoa, menee rahat, terveys, ja jos tupakoit olet VALMIS OTTAMAAN VASTAAN SYÖVÄN! Suomen tupakkalaki kieltää tupakan myymisen alle 18-vuotiaille nuorille ja lapsille, juuri edellä mainituista syistä. Tupakka on hengenvaarallista! Minä en tupakoi, enkä tule koskaan tupakoimaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti